poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Mazurek z morelami

Zbliżają się święta a skoro Wielkanoc to musi być mazurek:)
Oto mój przepis na mazurek z morelami.

Składniki na ciasto kruche
  • 35 dag mąki pszennej
  • 50 g cukru pudru
  • 20 dag masła
  • 1 łyżka gęstej kwaśnej śmietany
  • 2 żółtka
 Wszystkie składniki wyrobić. Owinąć folią i włożyć do lodówki na godzinę. Potem ciasto rozwałkować, wyłożyć blaszkę papierem do pieczenia i następnie ciasto na dno blachy ( u mnie prostokątna). Ciasto ponakuwać widelcem.
Z reszty ciasta skręciłam wałeczek i  ułożyłam w okół brzegu blaszki.
Piec około 20 minut w temperaturze 200ºC. Ostudzić.

Składniki na masę morelową:
  • 1,5 szklanki suszonych moreli
  • dżem morelowy
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • pół szklanki wody
  Wszystkie składniki umieściłam w rondelku, zagotować i pogotować pod przykryciem aż z owoców zrobi się pulpa. Zmiksować blenderem. Przestudzony lub ciepły mus wyłożyć na upieczony spód. 

Ja ozdabiałam rodzynkami, pomarańczą i płatkami migdałowymi.

Smacznego! 

Wielkanocne Smaki 2

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz