środa, 8 lutego 2012

Kurczak z pieczarkami

Czasem lubię dania proste i szybkie. Bez zbędnej ekstrawagancji i bez fikuśnych ozdób. I oto taki szybki przepis na pierś z kurczaka z pieczarkami i cebulką.
Składniki:(dla 2-3 osób)
  • jedna podwójna lub 2 piersi z kurczaka
  • 250g pieczarek
  • jedna duża cebula czerwona
  • kasza gryczana
Sposób przygotowania:
Pieczarki obieramy, osuszamy, kroimy drobno na kawałki i wrzucamy na rozgrzaną patelnie z odrobiną oliwy. Ja użyłam dużej patelni ze względu na to, że jednocześnie smażyłam cebulkę. Obieramy cebulkę i wkrajamy do pieczarek. Delikatnie solimy i dodajemy pieprzu ( sól powoduje, że pieczarki puszczą sok). W międzyczasie wstawiłam do gotowania kaszę gryczaną. Jeśli ktoś chce do tego mieć pieczone ziemniaczki lub inny dodatek powinien zająć się tym przed przygotowaniem pieczarek. Następnie kroimy kurczaka w drobne cząstki, przyprawiamy wedle uznania ( ja dodaję curry, paprykę słodką). Kurczaka wrzuciłam do pieczarek i cebulki. Podsmażamy pod przykryciem. Odcedzamy kaszę gryczaną, układamy na talerzu, następnie przekładamy na talerz kurczaka wymieszanego z pieczarkami i cebulką. Ja do tego podałam ogórki w zalewie z curry.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. wygląda bardzo apetycznie :) i dołączam do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja z innej beczki, wczoraj na moim blogu zastanawiałaś się, czy zdążyłabyś zamówić silikonowe foremki serduszka, dzisiaj wyjęłam ze skrzynki gazetkę Rossmanna :) W promocji jest silikonowy zestaw dużej formy i 9 małych - za chwilę pędzę na zakupy :) Trzymam kciuki oby i Tobie się udało :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię bardzo podobny sos cebulowo-śmietanowy z kurczakiem. ;) Mogę jedynie potwierdzić, że jest to bardzo smaczne i wdzięczne danie (do wielu modyfikacji). Pozdrowienia! :)

    OdpowiedzUsuń